Oficialus PolyBalm® atstovas Lietuvoje | Informacija ir užsakymai: +370 698 000 34|info@medgidas.lt

Nagų sveikata

Nagų sveikata2019-02-01T10:49:25+00:00

Sakoma, kad pagal nagus galima spręsti ne tik apie žmogaus sveikatą, bet ir apie socialinę padėtį. Keletas naudingų patarimų, kaip kasdien prižiūrėti nagus, kad pagerėtų jų būklė, tikrai pravers, bet pirmiausia ir svarbiausia – būtina diagnozuoti ir, jei pasiseks, pagydyti sistemines ligas ar vietinius pažeidimus, kurie gali turėti įtakos nagams.

Sveikatos problemos, kurios gali turėti įtakos nagams

  • Viso organizmo infekcija
  • Nepakankama mityba
  • Psoriazė
  • Chemoterapija

Vietinis nago guolio pažeidimas

  • Tiesioginis fizinis sužalojimas
  • Cheminis sužalojimas
  • Per gilus manikiūras
  • Vietinė grybelinė infekcija
  • Vietinė bakterinė infekcija

Bendrieji patarimai, kaip išsaugoti sveikus nagus

Pakitę rankų ir kojų nagai gali daug ką pasakyti apie jūsų sveikatą. Nagams įtakos gali turėti ne tik chemoterapija, bet ir įvairios ligos ar būklės, kurių nelikus (pasveikus) nagai gali pagerėti.  Prie tokių ligų priskiriama grybelinė ir bakterinė infekcija, psoriazė ar net skydliaukės ligos. Jei dėl jums nežinomų priežasčių naguose atsirado reikšmingų pakitimų, reikėtų kreiptis į šeimos gydytoją.

Manikiūras ir švara. Per ilgus nagus, po kuriais gali kauptis nešvarumų ir giliai pažeisti nagą, nukirpkite, bet nekirpkite pernelyg trumpai ir per arti nago guolio, nes taip nagą galite dar labiau sužaloti. Iš panagių ir odelių aplink nago guolį pašalinkite nešvarumus, nes juose gali būti grybelių ir bakterijų.

Dirgiklių vengimas. Atkreipkite dėmesį, kada ir kaip jus veikia dirginančios medžiagos, nuo kurių gali suprastėti nagų būklė. Pavyzdžiui, pasidarbavus sode ar suplovus indus, – tokiais atvejais praverstų įsigyti kelias poras pirštinių, tinkamų sodo darbams ir virtuvei. Kai kuriems žmonėms dirginimą gali sukelti nagų lako nuėmiklis, todėl stenkitės jo per daug nenaudoti.

Traumos ir šaltis. Atsargiai darbuokitės plaktuku, o atlikdami darbus rankomis mūvėkite apsaugines pirštines! Slidinėdami ar šiaip būdami lauke šaltu oru, kad pirštų galai nenušaltų, mūvėkite šiltas pirštines.

Drėkinimas. Išsausėję nagai labiau pažeidžiami, nes nago plokštelę sudarančios baltymo keratino jungtys greičiau yra, todėl atsiranda įtrūkimų ir nagai ima lūžinėti. Labai svarbu nagus reguliariai drėkinti, ypač tada, kai jiems gresia išsausėjimas, pavyzdžiui, išsimaudžius vonioje, po dušu ar paplaukiojus, taip pat panaudojus nagų lako valiklį. Svarstant, kurį balzamą rinktis, reikėtų prisiminti, kad tik vienas iš jų buvo ištirtas dvigubai aklame atsitiktinių imčių kontroliuojamame tyrime, iš kurio paaiškėjo, kad tiriamasis balzamas labai sėkmingai sumažino nagų pažeidimus chemoterapija gydomiems pacientams.

Žinoma, balzamą gali naudoti ne tik onkologiniai ligoniai, bet visi tie, kuriems rūpi natūraliomis priemonėmis pagerinti nagų būklę ir turėti sveikus, gražius ir stiprius nagus.  Skaityti daugiau

Mityba. Sveikatos svetainėse daug rašoma apie mitybą ir sveikus nagus, tačiau mokslinėje literatūroje tokios informacijos labai mažai. Nagų kamieninės ląstelės greitai dalijasi, todėl teoriškai jos turėtų būti labai jautrios maiste ir aplinkoje esantiems kancerogenams, organizme vykstantiems uždegiminiams procesams, fitocheminėms medžiagoms, vitaminų ir būtinųjų amino rūgščių, kurių reikia, kad susidarytų kokybiškas keratinas, trūkumui. Todėl išmintinga būtų laikytis sveikos mitybos principų.

Kancerogenai. Stenkitės, kad maiste būtų kuo mažiau dirbtinių cheminių medžiagų ir priedų – atsisakykite daugelio perdirbtų maisto produktų, taip pat produktų, kuriuose yra dirbtinių dažiklių ir kvapiųjų medžiagų, aukšta temperatūra apdorotų angliavandenių (akrilamidų) ar skrudintų mėsos gaminių (aromatinių aminų).

Perdirbtas cukrus. Yra keletas laboratorinių tyrimų, kurie rodo, kad perdirbtas cukrus ir aukšto glikeminio indekso angliavandeniai skatina lėtinį uždegimą. Tai aiškiai parodė eksperimentas, kurį atliekant pusei gyvūnų kartu su įprastu pašaru buvo duodama sacharozės (vakarietiškajai mitybai prilygintas sacharozės kiekis), o kitai pusei – tik įprasto pašaro. Vakarietiškoji deta padidino uždegimo žymenų, įskaitant 12-lipoksigenazę (12-LOX) ir jos arachidonato metabolitus, ekspresiją.

Fitocheminės medžiagos. Kai kurie maisto produktai, kuriuose gausu fitocheminių medžiagų, pasižymi uždegimo slopinamuoju poveikiu, todėl tokių produktų reikėtų valgyti gerokai daugiau. Pavyzdžiui, žaliosios arbatos polifenolis epigalokatechino-3-galatas (EGCG) ir svogūnuose randamas kvercetinas slopina transkripcijos veiksnio NF-kappaB aktyvinimą, kas savo ruožtu veikia imuninius bei uždegimo mechanizmus. Tyrimas su žiurkėmis parodė, kad ir kryžmažiedės daržovės stipriai veikia transkripcijos veiksnius: žiurkėms, kurios buvo šeriamos brokolių gausiu pašaru, sumažėjo uždegiminių citokinų – interleukino ir naviko  nekrozės faktoriaus – aktyvinimas ir gamyba. Dar vienas tyrimas su gyvūnais, kurį atliko Rytų Anglijos universiteto Biologijos mokslų mokykla ir Noridžo medicinos mokykla, nustatė, kad kryžmažiedžių daržovių ekstraktai taip pat blokuoja histono deacetilazės (HDAC) inhibitorių, kaip ir matrikso metaloproteinazės ekspresiją, taip sukeldami apsauginį poveikį audiniams. Daugelyje tamsiai žalių daržovių ir prieskoninių augalų, pavyzdžiui, imbieruose ir ciberžolėse, yra natūralių salicilatų, kurie slopina COX-1 bei COX-2 ir mažina prostaglandinų gamybą.

Vitaminai ir baltymai. Sveikai mitybai būtini produktai, kuriuose yra B grupės vitaminų, pavyzdžiui, tiamino (B1), folato (B9), biotino (B7). Šių vitaminų gausu grūdiniuose produktuose ir tamsiai žaliose daržovėse. Prie sveikų maisto produktų, kuriuose gausu baltymų, priskiriami kiaušiniai, lęšiai, pupelės ir kitos ankštinės daržovės.

Augaliniai aliejai ir žuvų taukai. Manoma, kad omega 3 riebalų rūgštys, randamos riebiose žuvyse ir žolėdžių gyvulų mėsoje, turi antiuždegiminių savybių, bet klinikiniais tyrimais, net ir naudojant didesnius omega 3 kiekius, antiuždegiminio poveikio, kaip ir naudingo poveikio nagams, nenustatyta. Kaip matyti iš kraujo tyrimų, daugeliui Jungtinės Karalystės gyventojų trūksta omega 3 riebalų rūgščių, todėl jiems rekomenduojama mažiausiai triskart per savaitę valgyti riebios žuvies.


Specialūs patarimai chemoterapijos laikotarpiu – žr. puslapį apie nagus ir chemoterapiją